Bakalářské a diplomové práce
Využijte možnost zpracovat svou závěrečnou práci pod dohledem našich odborníků.
Kontaktuje nás: edu@zapa.cz
- Ověření vlivu použití kalové vody na vlastnosti betonu v čerstvém a ztvdlém stavu. Nalezení korelačního vztahu mezi množstvím KV, hustotou a snížením konzistence v čase pro 3 teplotní pásma a korelační vztah mezi KV (OH, %) a pevností/dávkou cementu:
- KV o OH mezi 1,1-1,2
- Teplotní pásma 10 °C, 20 °C, 30 °C
- Náhrada vody 50%, 75%
- Možnosti zlepšení tečení cementových malt za pomoci speciálních přísad a vhodného složení a následné osvěžení na betonu z cementu a DDK 0/4 z lomu Votice a Hrubá Voda:
- Využití speciálních přísad nebo nalezení kombinace běžně používaných přísad
- Snížení vnitřního tření malty a potlačení negativního efektu ostrohranosti zrn DDK
- Nalezení robustnosti řešení pro kolísavé množství jemných podílů v DDK
- Monitoring energetického a materiálového toku ve výrobně transportbetonu, návrh optimalizace a technických změn ve výrobě:
- Zhodnocení spotřeb energie, vody, topení ve výrobě na základě dlouhodobého sledování a momentálního měření pomocí přístrojů
- Optimalizace uspořádání výrobny z hlediska plynulosti výrobního procesu a spotřeb energií, zefektivnění
- Logistiky
- Návrh na zlepšení
- Návrh na efektivnější využití energií a náhrada konvenčních zdrojů OZE
- Použití drobného drceného kameniva (DDK 0/4) ve stavebnictví, zejména použití do betonu s využitím nových poznatků o stavebních materiálech
- Technologie úpravy kameniva na druhém a třetím stupni drcení v lomu Hrubá Voda – porovnání variant řešení mobilní a stacionární, vzhledem k prostorovým možnostem lokality
- Návrh efektivní technologie úpravy štěrkopísků na ložiscích s vysokým obsahem jemných částic a jílových proplástků - zároveň je v lokalitě nedostatek vodních zdrojů pro technologie náročné na velký objem technologické vody, např. Chrášťany u Rakovníka, za využití moderních poznatků technického vývoje a za maximálního využití možností trhu a nabídek výrobců technologií nebo technologických celků při úpravě štěrkopísků
- Přeprava kameniva z lomů jako fenomén dnešní doby, který má zásadní negativní až fatální dopad při posuzování vlivů těžby nerostů na životní prostředí – návrh řešení přepravy našich výrobků po železnici s využitím vládní podpory při plnění programu přesunu části nákladní dopravy z přetížených silnic na koleje – využití moderních systémů kombinované dopravy.
- Technologie nakládky železničních vozů a úprava železniční vlečky lomu Hrubá Voda s cílem zvýšení denní kapacity nakládky a zároveň eliminace negativních vlivů (hlučnost a prašnost)
- Nejvhodnější dopravní řešení příjezdu a výjezdu z lomu Votice pro kamionovou dopravu, jež bude reflektovat požadavek města Votice na objetí části obce Beztahov, v úseku kolem budoucího dopravního terminálu Votice
- Perspektivní využití drobného drceného kameniva (DDK 0/4) v zemědělských nebo chemických oborech s očekávatelným přínosem environmentální odpovědnosti podniku, který může pomoci naplnit cíle např. European Green Deal
- Využití elektromobilů v rámci služebních vozidel:
- Technicky návrh řešení dobíjení vozidel v rámci provozů spolu s vyčíslením pořizovacích nákladů – zásuvky, wallboxy, nutnost technických změn v rozvodu elektřiny příkon apod.
- Využití vozidel k soukromým účelům – výpočet náhrad za soukromé km – evidence nákladů na konkrétní vozidlo, průměrná spotřeba na km
- Kompenzace za dobíjení vozidel v domácí síti – je možno do firemních nákladů zahrnout nutné úpravy pro nabíjení vozidel v domácím prostředí, případně jaký způsob kompenzace těchto nákladů je možný, vše v souladu s daňovými zákony a zákonem o účetnictví
- Využití dotací pro elektromobilitu
Seznam témat naleznete ke stažení zde.